viernes, 21 de enero de 2011

Canvi de resolucio en lliurex lite 9.09

Hola!

Al meu centre hem posat en algunes aules TV de 40 ' LCD (ara estan baratetes :-) i les hem connectades a l'ordinador que hi ha en l'aula (des d'aquest any són aules temàtiques i vaig estar tot el mes de Juliol posant ordinadors i configurant-los per accés a Internet .. ufff em canse només de recordar-ho :-D )

Quin problemeta m'he trobat? .. que en algunes aules tenia el lliurex lite 9.09 i la resolució de pantalla no era la adecuada per a veure's en la TV i en el monitor a la vegada ( he utilitzat un cable  Y VGA)
He estat buscant com canviar la resolucio i amb el xconf.org no ho he pogut fer ...

He trobat un comandament que no coneixia:
El xrandr, que si l'executes sense parametres et diu quines resolucions pots aplicar:
#xrandr 

Però si li poses el parametre -s i el numero de la resolució, te la canvia ...per exemple:

#xrandr -s 3 

He provat en algunes resolucions i m'ha funcionat (es veia la TV i el monitor a la vegada :-)
Sols calia posar-ho per a que entrara a les X amb aquesta resolució. Per això he fet el següent:

Després de consultar-ho amb algun forum d'ubuntu he trobat que al fitxer:
/etc/gdm/Init/Default 

Si després de les linies on posa:
PATH="/usr/bin:$PATH"
OLD_IFS=$IFS

posem l'ordre xrandr la resolució de la qual és la desitjada .. l'ordinador arranca amb aquesta resolució :-D
En el meu cas:
PATH="/usr/bin:$PATH"
OLD_IFS=$IFS
#xrandr -s 3

Res mes .. un saludet

No hay comentarios:

Publicar un comentario