domingo, 21 de noviembre de 2010

Instal·lació de PMB a la versió 10.09 de Lliurex

Be, vaig a contar-vos el que vaig fer l'altre dia per instal·lar el PMB de gestió de biblioteques i els problemetes que vaig tindre:
1. Abans de tot, dir que vaig instal·lar la versió 10.09 de biblioteca perquè els clients lleugers no em funcionaven amb la 9.09 (i en aquesta, el xic del sai que em va fer la migració em va deixar el pmb funcionant .. però no els thin clients) ... era cosa de les X .. però li vaig pegar mil voltes i vaig decidir canviar a la 10.09

2. El primer que vaig fer després de fer una còpia de la base de dades del mysql de la biblioteca va ser instal·lar la 10.09 ... sense cap problema.

3. Sempre que s'instal·le un servidor lliurex hem d'entrar al zero-center i, almenys configurar la xarxa interna (eth0 per defecte) i el codi del centre. Sino pot ser que alguns noms del dns no responguen, com per exemple "biblioteca" :-D

4. Directament vaig posar al firefox ... http://biblioteca i em va eixir una pantalleta que deia: usuari www-data@localhost not allowed ( és a dir .. l'usuari de la base de dades del mysql no era correcte) ... bé.

5. La mateixa pàgina em deia que executara l'script tables/install.php ... i això vaig fer.

6. Resultat: Que em demanava la contrasenya de root i no la tenia :-( però ala !!!!! si en la consola entre sense contrasenya ... pos la canvie :-)
#mysql -uroot
#mysql> grant all privileges on *.* to root@"%" identified by "elmeupass";
#mysql> grant all privileges on *.* to root@localhost identified by "elmeupass";
#mysql> flush privileges;
(clar està que abans de tancar la finestra del mysql que acabe d'entrar amb root, prove que entre be amb la nova password)

7. Una vegada que ja he canviat la contrasenya i entra be com a root... ejecute l'install i cree l'usuari pmb amb la pass i la base de dades.

8. Ja el tinc creat ... ara sols falta especificar al pmb que entre amb l'usuari i pass creat.

9. Al fitxer /etc/pmb/debian (i no se que més :-( .. ara no puc veure-ho és on s'especifiquen les dades que utitlitza el pmb per a entrar al sistema.

10. I Ja està .. sols em faltava restaurar la bbdd ...
#mysql -uroot -pelmeupass basededades <scriptbiblioteca.sql

Fins la pròxima :-D

No hay comentarios:

Publicar un comentario